Conversies verhogen met hetzelfde budget? Schakel thematisch adverteren in!
De conversies moeten omhoog, maar er is geen ruimte voor meer budget. Klinkt het u bekend in de oren? Wij horen het steeds vaker onder marketeers. Wat kan ik nu doen met hetzelfde budget om meer resultaat te behalen? Wij hebben de oplossing gevonden.
Contextual advertising oftewel thematisch adverteren
Contextual advertising is het toverwoord. Dit staat voor een manier van adverteren waarbij de inhoud van de pagina leidend is voor het wel of niet tonen van een boodschap. De term ‘thematisch adverteren’ spreekt wellicht meer tot de verbeelding. Een advertentie wordt alleen getoond bij artikelen, die gaan over de onderwerpen die u relevant vindt. Dit wil zeggen dat uw advertentie niet standaard bij alle berichten of op alle pagina’s getoond wordt, maar bij slechts een door u bepaalde selectie. Het grote voordeel van thematisch adverteren is dat uw boodschap altijd aansluit bij de interesses van uw lezer. In dit geval bij die van een agrariër.
Meer conversie voor minder geld
Maar hoezo bespaart dit mij geld? Een rekenvoorbeeld: Stel u koopt normaal gesproken een leaderboard in voor tweeduizend euro per maand. Hiermee bereikt u honderdduizend paginaweergaven en tweehonderd doorkliks. Op zichzelf een prima resultaat. Helemaal als uw doel het opbouwen van naamsbekendheid is. Maar gaat u voor kwalitatieve kliks, dan is het zonde dat u heeft betaald voor honderdduizend weergaven. Waarschijnlijk is maar tien procent van deze lezers echt geïnteresseerd in uw advertentie en boodschap. Dus waarom dan niet alleen die tien procent bereiken? Met thematisch adverteren kan dat!
Als u besluit te kiezen voor thematisch adverteren en selecteert bijvoorbeeld tien thema’s waarbij uw advertentie getoond wordt. U behaalt 10.000 paginaweergaven per maand en betaalt daarvoor 450 euro. We stellen het doel op minimaal honderd kliks (dit is nog wat bescheiden aangehouden kijkend naar de huidige resultaten). U kunt dus voor hetzelfde budget vier maanden lang een campagne laten lopen en twee keer zoveel kliks (vierhonderd in dit voorbeeld) behalen. De kosten per conversie zijn in voorbeeld A 10 euro per conversie en in voorbeeld B 4,50 euro per conversie. Er is dus geen extra budget nodig om uw conversie te verhogen!
Meer traffic uit Google
Met de livegang van onze vernieuwde websites is het mogelijk om thematisch te adverteren. Voor alle thema’s zijn introteksten geschreven en bergen met artikelen uit het verleden en heden gekoppeld. Dit heeft ons nu al mooie resultaten opgeleverd. Een groot pluspunt is de vindbaarheid via Google. Niet alleen onze artikelen worden beter gevonden, maar ook onze themapagina’s scoren erg goed. Gemiddeld zien we dat er vijf procent meer traffic afkomstig is uit Google. Daarnaast is ook de gemiddelde tijd op een pagina nog eens met ruim een kwart gestegen.
Welke thema’s zijn er?
Bent u nieuwsgierig geworden naar onze thema’s? Bezoek dan onze nieuwssites en bekijk de navigatiebalk. Alle thema’s, die onder de navigatiebalk vallen, kunnen ingezet worden voor uw campagne. Hieronder een opsomming van onze websites:
Mocht u enkele interessante thema’s voorbij zien komen en benieuwd zijn naar de paginaweergaven, mail of bel dan gerust en wij zoeken het direct voor u uit.
Als er thema’s zijn die u mist en graag wil toevoegen of als er themapagina’s zijn waarbij u de tekst aan wil passen, laat het ons dan weten!