Geslaagde online campagne: Honderden melkveehouders gebruiken GrassN App

Geslaagde online campagne: Honderden melkveehouders gebruiken GrassN App

Zoveel als mogelijk melkveehouders de GrassN App laten gebruiken, dat was de uitdaging voor Yara. Door middel van een online en offline campagne heeft een groot groot deel van de Nederlandse en Vlaamse melkveehouders kennis gemaakt met de GrassN App en met Yara. Benieuwd hoe dit is opgepakt?

Over de GrassN App campagne

Peter Arkenbout, marketingmanager Benelux bij Yara vertelt: Wij hebben een campagne ingekocht om online een groot bereik te creëren voor onze GrassN App. De GrassN App is een gratis app welke advies geeft over kunstmestgift op basis van weers- en perceelomstandigheden. De app heeft als doel melkveehouders te helpen bij het bewust telen van gras. De GrassN app richt zich op het optimaal benutten van stikstof. De app geeft antwoord op de vraag wat is het juiste strooimoment, de juiste plek, de juiste meststof en de juiste hoeveelheid.

Wij wilden zoveel mogelijk melkveehouders kennis laten maken met deze gratis app. Het ging ons daarom voornamelijk om het creëren van naamsbekendheid, zowel online als offline en het realiseren van gebruikers van de app. Aangezien deze app beschikbaar is voor zowel de Nederlandse als Vlaamse melkveehouder en wij de campagne sectorspecifiek wilden inrichten, hebben wij voornamelijk gekozen voor Prosu om haar sterke online mediakanalen. Het inzetten van social media was al langer een wens van ons alleen ontbrak het ons aan tijd. Toen Prosu aangaf hierbij te kunnen ondersteunen hebben wij direct gekozen voor een totaal pakket inclusief facebookbegeleiding.

Behaalde resultaten online campagne Melkveebedrijf

Terugkijkend op de campagne kunnen wij spreken van een geslaagd traject. We zijn online aan de slag gegaan met zowel bewezen als nieuwe marketingacties en hebben offline ingezet ter ondersteuning van de campagne. Samen met Prosu hebben we veel tests uitgevoerd op basis van doelgroep en boodschap. Door op dagelijkse basis te testen en monitoren leerde we heel snel konden we snel bijsturen. De overzichtelijke en frequente rapportages vanuit Prosu hebben hierin een belangrijke rol gespeeld.

Naast de duizenden doorkliks en honderden gebruikers hebben wij een groot deel van de Nederlandse en Vlaamse melkveehouders kennis laten maken met Yara. Kortom een erg goed resultaat. Naast de weergaven en doorkliks hebben wij vooral naar de doelgroep gekeken die daadwerkelijk is bereikt. Bij de sectorspecifieke kanalen van Prosu weet je dat er minder waste optreedt van irrelevante personen welke buiten je doelgroep vallen. Uit onze analyse blijkt dan ook dat het percentage bezoekers welke binnen onze doelgroep valt erg hoog ligt.

Facebook-pixel Melkveebedrijf verrast Yara

Wij waren daarnaast ook erg verrast door de Facebook resultaten. Mede dankzij de Facebook-pixel van Melkveebedrijf zijn de kosten per klik en kosten per weergaven erg positief uitgevallen. Ook was de werkwijze van Prosu erg prettig. Zo zijn wij de tests begonnen met adverteren onder meerdere doelgroepen met kleine bedragen. Op den duur kwamen wij er samen achter welke doelgroep het beste aansloot bij welk bericht en het beste resultaat behaalde. Met deze doelgroepen zijn wij dan ook verder aan de slag gegaan. Facebook adverteren werd hierdoor niet alleen een stuk eenvoudiger, maar ook een stuk leuker. Leuker werd het vooral, omdat je samen met eenzelfde investering meer conversie weet te behalen. Al met al heeft de campagne een prachtig resultaat opgeleverd en zullen wij zeker terugkeren bij Prosu en haar sectorspecifieke kanalen.

Over Yara

Yara biedt gewasvoedingsoplossingen en producten voor precisielandbouw en stellen melkveehouders in staat om opbrengsten en productkwaliteit te verhogen en tegelijkertijd de impact op het milieu te verlagen.

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden bij Prosu? Twijfel niet en neem contact opJ!
Benieuwd naar de GrassNApp? Klik hier en open de App!