Hoe haal je alles uit het beursseizoen?
Ruim een kwart van de agrariërs zegt ieder jaar een of meerdere agrarische beurzen te bezoeken. Een goed moment om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te laten groeien of in contact te komen met de (potentiële) klant. Er staat weer een najaar vol beurzen gepland, zorg dat je dit moment goed aanpakt!
Er zijn verschillende manieren om zo veel mogelijk uit een beurs te halen, bijvoorbeeld door het inzetten van online promotie vooraf en leadopvolging achteraf.
Een goede voorbereiding is het halve werk
Het is belangrijk dat jouw doelgroep vooraf weet dat je op de beurs aanwezig bent en waar zij jou kunnen vinden. Agrarische beurzen zijn groot en staan vol met andere bedrijven die ook met hun stand willen opvallen. Door vooraf online promotie of een direct mailing in te zetten kan je gericht en doelbewust klanten en prospects benaderen om betrokkenheid te creëren en mensen naar jouw stand te trekken.
Door middel van het Bonnenboekje kun je zowel vooraf als tijdens de beurs, traffic en leads naar je stand trekken. Het Bonnenboekje wordt bij de oplage (10.000 stuks) van het vakblad Melkveebedrijf gevoegd en daarnaast op de beursvloer (5.000 stuks) aangeboden. Naast de printuitgave wordt het Bonnenboekje ook online gepromoot.
Meer informatie over het Bonnenboekje lees je hier.
Het is nog mogelijk om gebruik te maken van het Bonnenboekje van de RMV in Gorinchem. Neem bij interesse contact op met een van onze media-adviseurs. Inschrijven kan tot 13 oktober.
Daarnaast heb je als standhouder wellicht de mogelijkheid om relaties uit te nodigen op de beurs. Doe dit vooral, dit zorgt namelijk voor extra betrokkenheid bij de genodigde.
Leadgeneratie na het beursseizoen
Heb je op de beurs leads verzameld? Zorg ervoor dat deze leads niet blijven liggen. Het benaderen van leads kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door naderhand zelf telefonisch contact op te nemen of naar alle verzamelde emailadressen een mailing te sturen. Heb je geen tijd om deze leads zelf goed op te volgen? Dan kun je hulp inschakelen om tijd te besparen. Door middel van Prosu’s contactcenter kunnen de verkennende vervolggesprekken uitgevoerd worden. Dit zorgt uiteindelijk voor een volle agenda met afspraken met (potentiële) klanten.
De Rundvee & Mechanisatie Vakdagen (RMV) in Hardenberg & Gorinchem is dé plek waar de hele rundveesector samenkomt om elkaar te ontmoeten, te inspireren en de sector vooruit te helpen. Ook wij zullen hier met onze vakbladen aanwezig zijn.
Van jouw beursdeelname een succes maken?
Prosu ondersteunt jou hier graag bij. Neem direct contact op met een van onze adviseurs voor een vrijblijvend advies.