Hoe pak ik mijn marketing op na de coronacrisis?
Voor veel marketeers is de coronacrisis een lastige periode (geweest). Ondanks dat de agrarische sector door blijft gaan zullen ook agrimarketeers de problemen hiervan ondervonden hebben. Marketingactiviteiten werden uitgesteld, diensten worden (deels) niet verleend, klanten willen geen risico lopen, beurzen die niet doorgaan, enzovoort.
Marketingdoelstellingen nog haalbaar?
Zoals altijd heeft een crisis gevolgen voor iedereen, zo ook voor uw marketing. Je hoort vaak voorbij komen dat één van de gevolgen kostenbesparing is. Een logisch gevolg, maar is ook het wel zo slim? Kan een marketeer zijn doelstellingen en hiermee de missie van het bedrijf nog wel waarborgen als de marketingactiviteiten worden ingekort?
Agrarische beurzen vallen weg: Wat nu?
Voor veel agrimarketeers zijn de agrarische beurzen nog altijd een belangrijke bron voor het behalen van leads. Nu door corona de beurzen niet doorgaan, komt er ruimte vrij om op een andere manier uw marketing in te regelen. Natuurlijk worden de doelstellingen niet bijgesteld, dus blijven de te behalen leads voor u als marketeer belangrijk. Uw marketing kan ingezet worden op naamsbekendheid en het opkrikken van uw imago, maar veel marketeers zullen toch de opdracht krijgen de salesafdeling weer zo snel mogelijk op gang te laten komen.
Salesafdeling overspoelen met leads
Het is wellicht niet de meest verantwoorde manier om alleen maar te kijken naar het direct aanjagen van uw leads, maar het is wel begrijpelijk in deze situatie. Een salesafdeling waar niks gebeurt kost immers elke dag geld. Dan kunt u er maar beter voor kiezen om de komende periode volle bak te zorgen voor leads voor de salesafdeling. Dit zodat er over een half jaar weer genoeg ruimte is om te werken aan de toekomstplannen. Om u als agrimarketeer te helpen zo snel mogelijk weer te kunnen kijken naar het grote plaatje, hebben wij opstartpakketten voor agrimarketeers ontwikkeld.
Opstartpakketten agrimarketeers
Hieronder vindt u de opzet van de opstartpakketten. Klik op de afbeelding voor meer informatie!