Kans in tijd van corona: Zet een podcast in voor uw marketing!
We hebben het al eerder met u gehad over de stijgende populariteit en impact van een podcast, zeker nu verdient dit marketingmiddel extra aandacht. Het coronavirus zorgt ervoor dat er steeds minder fysiek en persoonlijk contact is. Echter, de agrarische sector is nog steeds volop actief en heeft behoefte aan sterke inhoudelijke artikelen en persoonlijk advies. Een podcast is nu een uitgelezen kans! Bij veel bedrijven zitten verkopers en adviseurs verplicht thuis, dus waarom deze collega’s dan niet inzetten voor het opnemen van een podcast.
Waarom een podcast?
Wist u bijvoorbeeld dat een podcast ook telefonisch afgenomen kan worden? En wist u dat uit het onderzoek “Mediagedrag onder agrariërs” zelfs al blijkt dat ruim 12% van de agrariërs geregeld een podcasat luistert, en dit bij opvolgers van een agrarisch bedrijf zelfs al ligt op 16%! Daarnaast weten we uit dit zelfde onderzoek ook dat Youtube al jaren erg populair is, een podcast kan vaak dezelfde informatie bieden en gaat vaak wat meer de diepte in. Kijkend naar de situatie waarin wij ons nu allemaal bevinden een goede oplossing voor het blijven informeren van uw doelgroep zonder een bezoek te moeten brengen.
Voorbeeld podcast
Hieronder vindt u de eerste agrarische Podcast die Prosu Media Producties in samenwerking met Yara Benelux heeft geproduceerd.
Heeft u een onderwerp dat interessant kan zijn voor een podcast of hoort u geluiden van uw klanten waar u graag gehoor aan wilt geven? Neem contact op met onze specialist Ruben Lijzenga. Ruben licht u graag de mogelijkheden toe!
Klik hier en lees het eerder geschreven artikel!