Zomercampagne Prosu

Komkommertijd? Val op gedurende de zomer!

Gedurende de zomer worden veel campagnes op een laag pitje gezet. Echter zien wij gedurende deze periode geen noemenswaardige verschil in de openingsratio en leesgedrag van de agrariër. Een gemiste kans! In de zomer kan je campagne daardoor extra opvallen.

Juli en augustus staan in Nederland en België in het teken van de welverdiende zomervakantie. Een periode waarop alles in Nederland en België een stapje minder hard loopt. Echter blijven agrariërs serieus met hun bedrijf bezig in de zomer, dat zien we terug in onze statistieken. Denk hierbij aan de koeien die ook gewoon tweemaal daags gemolken moeten worden, een nieuwe productieronde gestart gaat worden en dat de akkerbouwer zich klaar maakt voor het oogstseizoen.

Op de hoogte blijven van nieuws

Inmiddels houden wij al enkele jaren statistieken bij van onze openingsratio’s, doorklikratio’s en bezoekgedrag. Van de afgelopen drie jaar hebben wij een vergelijking gemaakt tussen de vakantieperiode (juli & augustus) en de jaargemiddeldes (zie tabellen).  Hieruit blijkt dat de openingsratio en doorklikratio bijna geen verschil laten zien.

Agrariërs nemen ook in de zomer tijd om op de hoogte te blijven van nieuws. Juist met de technologie en de 4G van vandaag is het deels te verklaren dat er geen dip online waarneembaar is. Even de mail checken door de agrariër die het bedrijf overlaat aan een bedrijfsverzorger of juist het biertje na het melken om te genieten van de avondzon is een mooi moment om even het laatste nieuws te checken. Wij zien dan ook in de zomer meer verkeer binnenkomen via mobiele telefoons.

Openingsratio e-nieuwsbrieven (%):

Jaar Gemiddeld sectoren
  Jaar Zomer Verschil
2016 32,2 31,3 -0,9
2017 32,6 32,1 -0,5
2018 32,9 33,2 0,3
Gemiddeld -0,37

Doorklikratio e-nieuwsbrieven (%):

Jaar Gemiddeld sectoren
  Jaar Zomer Verschil
2016 31,4 35,22 3,82
2017 34,18 31,8 -2,38
2018 35,6 33,4 -2,16
Gemiddeld -0,24

Oriëntatie ook in de zomer!

Agrariërs blijven in de zomer ook oriënteren op producten en diensten. Dit blijkt uit onze Click-To-Open-Rate (CTO) voor de advertorials en banners (zie tabellen onder). De CTO geeft de percentage kliks aan op de advertorial en banner en wordt berekend door het aantal klikkers te delen door de unieke openers. Doordat veel bedrijven hun campagne stilleggen tijdens de zomer is dit de kans om extra op te vallen.

CTO advertorials (%):

Jaar Gemiddeld sectoren
  Jaar Zomer Verschil
2016 4,03 5,11 1,08
2017 3,65 3,59 -0,07
2018 3,32 3,07 -0,25
0,25


CTO banners (%):

Jaar Gemiddeld sectoren
  Jaar  Zomer Verschil
2016 1,17 0,93 -0,24
2017 1,00 1,50 0,50
2018 0,95 0,82 -0,13
Gemiddeld 0,04

Voorbereiding op najaar

De zomer is dan ook een uitstekende periode om bijv. de awareness of om de naamsbekendheid te vergroten voor de periode in het najaar waarop er een grotere investeringsbereidheid is onder de agrariërs. Hierdoor kunt u top-of-mind zijn in de periode waarop het ertoe doet.

Laat uw campagne juist in deze rustigere periode opvallen en profiteer van onze online actie 3 + 1 plaatsing gratis.

Gebruiken maken van onze actie? Vul onderstaand formulier in!