Nog 5 redenen waarom print niet vergeten mag worden
Vakbladen worden nog steeds goed gelezen door agrariërs. Dit blijkt uit jaarlijks onderzoek van Prosu Databased Marketing. In het voorgaande artikel heeft u kunnen lezen dat maar liefst 94% van de agrariërs nog steeds vakbladen leest. Ondanks alle online mogelijkheden blijkt een papieren vakblad nog steeds een belangrijke basis om naamsbekendheid en imago op te bouwen en op niveau te houden. Maar er zijn nog enkele andere redenen waarom print in uw mediaplan niet mag ontbreken.
1. Offline advertenties hebben een hoge attentiewaarde
Wanneer lezers het blad ter handen nemen zijn ze meestal alleen echt met het vakblad bezig. Daardoor is er zogezegd geen ruis op de lijn. Met een opvallende advertentie trek je dan de aandacht en kun je deze ook behouden. Bijvoorbeeld een e-mail is vluchtiger en is een de e-mail checken kan iets zijn wat ze even snel tussendoor doen.
2. Advertenties in bladen/kranten wekken minder irritatie dan online advertenties
Dit argument is in deze tijdperk met alle adblockers goed te ondersteunen. Volgens cijfers gebruiken ongeveer 10% van de consumenten al adblockers om bepaalde banner en advertenties niet meer te zien. Daarbij is het al van oudsher zo dat een vakblad opgebouwd is uit onder andere advertenties en dat dit algemeen geaccepteerd is.
3. Langere doorlooptijd
Een vakblad is haast een naslagwerk wat langer op de tafel blijft liggen. Een nieuwsbrief heeft een groot bereik en is goed te meten, echter door de actualiteiten en steeds meer emails in de inbox zien wij maar een doorlooptijd van enkele dagen tot maximaal een week.
4. Verschuiving naar online
Deze klinkt misschien wat voor de hand liggend, maar als uw concurrenten juist vertrouwen op alleen online valt u juist meer op in een print uitgave. Zo kan een bepaalde trend juist ook voordelen voor u in petto hebben.
5. Multimediaal bereik
Tegenwoordig zijn de technische toepassingen zover gebouwd dat er ook online diverse mogelijkheden zijn. Een print uitgave wordt in meerdere gevallen ook online uitgegeven. Sinds kort hebben wij ook de online magazine toegevoegd. Zo kunnen wij naast print ook een magazine/vakblad uitgeven online. Zo spelen wij in op de trend dat de doelgroep op meerdere kanalen actief is en uiteraard wil je dan ook op zoveel mogelijk kanalen gezien worden.
Wilt u meer informatie over hoe uw communicatie het beste kunt inrichten en hoe u media daarvoor in kunt zetten? Of wilt u handig tips&tricks ontvangen die bij u inzetbaar zijn? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek met Eline Kortes van Prosu Media Producties via eline.kortes@prosu.nl.