Watter: “Professionele communicatie in combinatie met een goede prijs-kwaliteitverhouding”
Drinkwater is een belangrijke topic voor Watter. De belangrijkste boodschap van Watter? Drinkwater heeft een grote invloed op de prestaties van elke veehouderij. Als de dieren slecht water binnen krijgen vol met ziektekiemen, zullen ze nooit goed presteren.
Uitdagingen en oplossing
Sjaak Hummel vertelt meer over hun campagne. “Elke maand leveren we drie tot vier verhalen aan van tevreden klanten. Daarin legt de veehouder uitgebreid uit welke uitdagingen ze hadden voor de aanschaf van het Watter systeem en hoe dat nu is opgelost. Daar krijgen we hele positieve reacties op.”
We wilden meer doen met storytelling en bij voorkeur zo doelgroepspecifiek mogelijk. Een melkveehouder heeft in principe weinig aan een verhaal van varkenshouder en vice versa. De verschillende websites en magazines van Prosu spelen hier goed op in. Daarbij zorgt de laagdrempelige, maar professionele communicatie in combinatie met een goede prijs-kwaliteitverhouding voor een uitstekende match met ons.
“Maandelijks een constante stroom aan leads”
We houden graag de controle over onze uitingen en dat hebben we in samenwerking met Prosu. Het verhaal zoals wij het aanleveren wordt ook op die manier geplaatst en verspreid door Prosu. Het doel van de samenwerking is erop gericht om maandelijks een constante stroom van leads te genereren via de verschillende testimonials en dat lukt heel goed.
De terugkoppeling vanuit het contentteam is altijd netjes, goed en op tijd. Ook de flexibiliteit is heel fijn in de samenwerking.
De tip vanuit Sjaak: “Blijf testen, analyseren en verbeteren. In samenwerking met Prosu kijken we ook elke maand naar welk verhaal het beste heeft gescoord en waarom. Op basis van die informatie verbeteren we maandelijks onze resultaten.”
Over Watter B.V.
Watter B.V. heeft een systeem ontwikkeld, dat een effectief desinfectiemiddel produceert op basis van water, zout en stroom. Dat desinfectiemiddel is vriendelijk voor mens, dier en milieu en wordt continu in een lage dosering meegegeven aan het water in het leidingsysteem. Hierdoor hebben bacteriën, virussen, schimmels en gisten geen kans om te groeien, en drinken de dieren schoon water. Dit zorgt ervoor dat de dieren gezonder worden, beter groeien/produceren, vruchtbaarder zijn en dat er minder uitval is. Op die manier is de eenmalige investering in het systeem vaak binnen een jaar terugverdiend.
Sjaak Hummel is marketingmanager bij Watter en het is zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen binnen de doelgroepen de naam Watter kennen en zodat ze weten wat de technologie voor de prestaties kan betekenen.
Samenwerking tussen Prosu Databased Marketing & Prosu Media Producties
Dit verhaal laat een waardevolle samenwerking tussen Prosu Media Producties en Prosu Databased Marketing zien. Prosu Media Producties zorgt voor het bereik voor de klantverhalen met behulp van de online en offline kanalen. Prosu Databased Marketing kijkt naar het online gedrag van de lezers. Hiervan maken zij een selectie van leads welke worden opgevolgd door het contactcenter met als doel om een adviesgesprek te plannen voor Watter.
Op deze manier wordt Watter geholpen van bereik tot en met de data door de samenwerking met Prosu Media Producties en Prosu Databased Marketing.
De afgelopen vijf jaar hebben beide bedrijven al meerdere projecten voor Watter mogen doen, waar een constante stroom aan leads uit is gekomen.