Conclusie prosudag: unieke positie in agri-marketingland
Prosu Media Producties en Prosu Databased Marketing, twee zusterbedrijven, maar samen één gemeenschappelijk doel: onze klanten zo optimaal mogelijk bedienen. Maar wat verwacht de klant eigenlijk van ons? Dit was de vraag die wij 5 juli beantwoord wilden krijgen tijdens de Prosudag.
De dag begon goed met een heerlijk zonnetje die zijn licht deed schijnen op het prachtige MAC3PARK stadion. Normaal de thuishaven van PEC Zwolle, maar vandaag ook van Prosu. De invulling van de dag bestond uit een interessant en informatief dagprogramma waarbij we samen nadachten over de gemeenschappelijke doelstellingen van beide bedrijven. In eerste instantie was het aan de werknemers zelf om kritisch naar Prosu te kijken. Waar gaat het goed en wat kan nog beter? Wat maakt ons (Prosu) uniek? Toen deze vragen volgens iedereen beantwoord waren werd het tijd voor het tweede gedeelte van de dag.
Waar zijn onze klanten nu echt naar op zoek?
Aanvullend op het eerste deel van de dag werd er in het tweede deel van de dag een gesprek aangegaan met vijf klanten van Prosu. Hoe kijken zij tegen ons en ons werk aan? Hoe kunnen wij onze marketing en sales inzetten om hen te helpen bij het behalen van doelstellingen? Wat zijn onze sterke kanten en waar kunnen de puntjes nog op de i gezet worden? Juist door het gesprek aan te gaan kom je er pas achter waar de klant nu echt naar op zoek is! Individueel als marketing of salesteam, maar ook overkoepelend met je directe en indirecte collega’s. Dankzij de openheid en oprechtheid van het gesprek zijn wij een stuk verder gekomen. Het is nu duidelijk waarin Prosu uniek kan zijn en waar Prosu de klant verder mee kan helpen!
- Prosu kan dankzij haar nieuwssites, nieuwsbrieven en social media kanalen een grote en gerichte doelgroep bereiken. Echter gaan we hier nog een stukje verder in. Dankzij onze database kunnen we ook een gerichte doelgroep bereiken of achterhalen wie een bepaald artikel heeft gelezen. Kortom wij kunnen uw (potentieel) doelgroep niet alleen bereiken, maar ook een gezicht geven.
- Ook het verkrijgen van ondersteuning en advies wordt gewaardeerd. Onze klanten gaven aan dat ze het prettig vinden dat wij samen met hen meedenken over de manier waarop wij een doelstelling kunnen behalen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de inzet van het juiste middel voor de juiste campagne of aan de juiste content voor de juiste campagne.
- Het laatste punt dat veel naar voren kwam was het leveren van bewijs. Prosu is erg open over de behaalde resultaten en koppelt dit terug na elke plaatsing of campagne. Prosu kan bijvoorbeeld aangeven hoeveel procent van de bezoekers nu daadwerkelijk melkveehouders zijn. Het leveren van dit bewijs wordt gewaardeerd door onze klanten.
Aansluitend werd de dag op een ontspannen en sportieve manier voortgezet, namelijk door gezamenlijk te gaan suppen in de Zwolse grachten. Collega’s ben je niet omdat het nu eenmaal zo is, maar omdat het meerwaarde biedt! Individuen die sámen het gesprek en de contacten opzoeken om de schouders onder het zelfde doel te zetten: De klant optimaal bedienen en daarmee Prosu een stap vooruit brengen!
Namens Prosu willen wij PEC Zwolle, het personeel van Hotel Lumen, maar bovenal onze klanten bedanken voor deze leuke en leerzame dag! Ondanks dat voor vele de vakantie nog moet komen hebben wij allemaal nog meer energie en enthousiasme verkregen dankzij deze Prosudag.
Kortom deze dag heeft zijn doel meer dan bereikt!
Bent u benieuwd geworden naar de unieke positie die wij kunnen innemen om ook u verder te helpen? vul hieronder het formulier in of neem contact op met één van onze collega’s.