Sectorspecifieke kanalen blijven aan populariteit groeien

Nu het onderzoek “Mediagedrag agrariërs” is afgerond, kunnen wij u steeds meer vertellen over de behaalde resultaten. Een opvallend resultaat is de groeiende populariteit onder sectorspecifieke kanalen. Het is niet voor het eerste jaar, maar wederom worden nieuwsbrieven, vakbladen en websites die zich richten op een specifieke sector vaker genoemd door agrariërs.

Melkveebedrijf, Akkerbouwkrant, deLoonwerker,Varkensbedrijf en Pluimveekrant in top 3

Wij zijn erg blij dat wij ook voor dit jaar weer kunnen melden dat onze kanalen gericht op de veehouderij, akkerbouw en loonwerk zijn geëindigd in de top drie. Zowel onze Nederlandse als Belgische titels zijn wederom in de top drie geëindigd op de vraag welke nieuwsbrieven, vakbladen en website agrariërs lezen en bezoeken.

Wat is de juiste mix bij het inkopen van media?

Zoals eerder benoemd zien we steeds vaker terugkomen dat agrariërs één generiek kanaal benoemen en twee á drie sectorspecifieke kanalen. Wilt u een agrariër bereiken dan is het dus belangrijk om niet alleen te kijken naar een juiste mix tussen on- en offline, maar ook naar een juiste verhouding tussen generiek en sectorspecifiek. Voor offline blijft het altijd lastig te meten of uw boodschap wel of niet is gezien en of dit heeft gezorgd voor extra conversie. Een rapport als deze geeft u daarom de handvatten om in ieder geval een goede keuze te maken op basis van de antwoorden die agrariërs geven.

Test, test en test en maak uw keuze

Online kunt u natuurlijk wel testen en vergelijken welke kanalen beter scoren. Het is dan ook zeker aan te raden om dit goed in kaart te brengen. Een tip hierbij is kijk niet alleen naar de opbrengst in bereik of views, maar probeer ook te kijken naar de conversie die een kanaal behaald. Een kanaal kan wellicht de minste mensen bereiken, maar uiteindelijk wel leiden tot de meeste verkoop. Wat is voor u dan belangrijker?

Probeer dit goed in kaart te brengen en ga dus niet blind af op een nummer één of nummer vier in de lijst. Het geeft een goede indicatie, maar of het kanaal ook daadwerkelijk het beste werkt voor u is altijd de vraag. Bent u benieuwd of één van onze kanalen leiden tot meer conversie dan een gemiddeld kanaal? Vul hieronder een formulier in of neem contact op met één van onze medewerkers!

Heeft u vragen? Laat het ons weten!