Online marketing centraal in plannen 2018? Vergeet adverteren op papier niet
Vakbladen worden nog steeds goed gelezen door agrariërs. Dit blijkt uit jaarlijks onderzoek van Prosu Databased Marketing. Maar liefst 94% van de agrariërs leest nog steeds vakbladen. Dit beperkt zich niet tot één blad, gemiddeld lezen agrariërs 2 tot 3 vakbladen. Ondanks alle online mogelijkheden blijkt een papieren vakblad nog steeds een belangrijke basis om naamsbekendheid en imago op te bouwen en op niveau te houden.
In de praktijk zien we een steeds grotere verschuiving naar online marketing ontstaan. Gezien alle mogelijkheden die online marketing biedt, is dat logisch. Toch blijven de agrariërs trouw aan hun vakbladen. Dit biedt kansen voor u als marketeer, maar waarom zou u in een vakblad moeten adverteren? Hierbij is het van belang om naar de customer journey van de klant te kijken. De customer journey van de klant is de weg die de klant aflegt langs verschillende momenten waarop hij of zij iets hoort, leest of vraagt over uw product, voordat daadwerkelijk wordt overgegaan tot de aanschaf van een product. Vakbladen spelen met name een belangrijke rol tijdens de ‘klantreis’. Een goede naamsbekendheid en positief imago zijn namelijk randvoorwaarden om verder te komen in die reis. Door te adverteren, kunt u uw bedrijf of product goed positioneren. Concrete salesacties passen beter bij andere kanalen. De impact van andere kanalen wordt versterkt door de ondersteuning van de papieren advertenties.
Uit het onderzoek blijkt ook agrariërs vasthouden aan de sectorale vakbladen. Dit draagt voor u als adverteerder bij om juist midden in uw doelgroep een sterke positie te verwerven. In een volgend artikel vertellen we hier meer over.
Interesse
Wilt u meer informatie over hoe uw communicatie het beste kunt inrichten en hoe u media daarvoor in kunt zetten? Of wilt u handig tips&tricks ontvangen die bij u inzetbaar zijn? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek met Eline Kortes van Prosu Media Producties via eline.kortes@prosu.nl. Wilt u meer informatie over het mediagedrag onder agrariërs of de inzet van direct mails, neem dan gerust contact op met Lisanne Andeweg van Prosu Databased Marketing via lisanne.andeweg@prosu.nl.