Pluimveekrant

“De Pluimveekrant was het laatste ontbrekende stukje.”

Op 20 oktober is de allereerste editie van de Pluimveekrant bij alle pluimveehouders in Nederland bezorgd. Niet alleen in een print uitgave, maar ook verwerkt in een online magazine. De online editie van de Pluimveekrant is per e-mail verstuurd en gedeeld op social media. Dit alles voor een maximale bereik in de pluimveehouderij.

“Agrariërs lezen nog steeds graag agrarische (vak)bladen. Dit blijkt uit onderzoek van ons zusterbedrijf Prosu Databased Marketing en dit heeft ons doen besluiten om ook de pluimveehouders van een blad te voorzien aldus Eline Kortes, bladmanager van de Pluimveekrant.

Om toch de pluimveehouder de keuze te geven hoe hij of zij de Pluimveekrant wil lezen is de Pluimveekrant ook verwerkt in een online magazine.  Eline Kortes; “Niet alleen is dit een voordeel voor de pluimveehouder, maar ook een groot voordeel voor de agribusiness. Het magazine biedt namelijk mooie kansen voor het inzetten van dynamische content (video’s, opmaak, bullets etc.) en leadgeneratie.”

Een ander groot voordeel van de online magazine is het inzien van de resultaten. De online resultaten geven een indicatie hoe ook de papieren versie gelezen is. Zo laten de eerste resultaten zien dat de gemiddelde bezoeker bijna 3 minuten in het online magazine blijft en de bezoekers ruim 8.600 paginaweergaven hebben bekeken. “Goede resultaten die nog eens boven op het bereik van de print uitgave komt”.

De Pluimveekrant was het laatste ontbrekende stukje. “Nu kan Prosu in alle vijf de sectoren akkerbouw, loonwerk, Melkveebedrijf, varkenshouderij en de pluimveehouderij een (vak)blad aanbieden”.

Bekijk hier de eerste interactieve Pluimveekrant >